مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 17:002023-12-12دانش

گف وگوی تفصیلی| ایران از نظر تولیدات علمی و پژوهشی در کجای دنیا ایستاده است؟


امروز در میان عناوین روزهای هفته پژوهش با عنوان روز «دانشمندان و سرآمدان علمی پیشران پژوهش و فناوری» نامیده شده است، از این رو با رییس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام درباره آمار دانشمندان پراستناد کشور و جایگاه علمی ایران در دنیا گفت وگو کردیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس،  هفته سوم آذرماه هر ساله در کشور ما به عنوان هفته پژوهش و فناوری گرامی داشته می شود، امسال نامگذاری روزهای این هفته به این صورت بوده است که امروز سه شنبه 21 آذرماه به عنوان روز دانشمندان و سرآمدان علمی پیشران پژوهش و فناوری نامیده شده است، با توجه به این موضوع با سیداحمد فاضل زاده رییس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام درباره هفته پژوهش و آمار دانشمندان پراستناد کشور گفت وگو کردیم.

فاضل زاده اخبار خوبی از پیشرفت علمی کشورمان را هم بیان کرد و گفت: قبل از وقوع انقلاب اسلامی تعداد مقالات ثبت شده کشور کمتر از 500 مقاله بود، ولی امروز این تعداد به حدود 80 هزار مقاله در سطح بین المللی رسیده است.

مشروح گفت وگوی ما با فاضل زاده را در زیر می خوانید: * کمی درباره موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام فارس: شما را شاید بتوان خوش خبرترین مسؤول در حوزه آموزش عالی دانست چرا که همیشه اخبار پیشرفت های علمی کشور اعم از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گف وگوی تفصیلی| ایران از نظر تولیدات علمی و پژوهشی در کجای دنیا ایستاده است؟

گف وگوی تفصیلی| ایران از نظر تولیدات علمی و پژوهشی در کجای دنیا ایستاده است؟